CC&Y

Customers, Colleagues and You (CC&Y)

Dit professional development programma helpt deelnemers bij het verder ontwikkelen van de vaardigheden die noodzakelijk zijn om als vertrouwde business partner succesvol te zijn in het huidige ondernemingsklimaat.

Het programma bestaat uit zes sessies gedurende 12 dagen verspreid over zes tot acht maanden. Deelnemers leren een uitgebreid scala aan belangrijke competenties, zoals het opbouwen van op vertrouwen gebaseerde win-win relaties, sales, onderhandelen, advisering, probleemoplossing, verandermanagement en cruciale conflicthantering- en communicatievaardigheden, zodat zij beter in staat zijn langdurige relaties op te bouwen met collega’s en klanten.

 

Tijdens het programma leren de deelnemers een sterk theoretisch raamwerk, dat aan de hand van belangrijke modellen wordt geoefend in praktijksituaties. Er wordt gebruik gemaakt van een diversiteit aan activiteiten, assessments en opdrachten om alle deelnemers optimaal te betrekken bij het leerproces.


DOELSTELLINGEN VAN HET PROGRAMMA

  • Het ontwikkelen van vaardigheden en aanpak als vertrouwde adviseur en samenwerkende partner
  • Het ontwikkelen en versterken van essentiële professionele vaardigheden op het gebied van sales, onderhandelen en advisering
  • Het ontwikkelen van sterke change management en change leadership vaardigheden
  • Het verbeteren van interpersoonlijke
    vaardigheden op het gebied van conflicthantering, luisteren, vragen stellen en het geven en ontvangen van feedback
  • Het verhogen van persoonlijke verantwoordelijkheid en zelfbewustzijn

Programma onderdelen:

  • Becoming a Trusted Advisor: aan de hand van klassikale discussies, teamopdrachten en MBTI worden strategieën verkend voor het creëren en vasthouden van enthousiasme bij klanten evenals fundamentele concepten voor het opbouwen van sterke klantrelaties en het zijn van een vertrouwde adviseur.
  • Relationship-based Selling & Negotiating Skills: door middel van klassikale discussies en teamactiviteiten worden modellen op het gebied van sales en het onderhandelingsproces gepresenteerd en geoefend.
  • Problem Solving & Consulting Skills: nadat samenwerking aan bod is gekomen, wordt een probleemoplossingsmodel bestaande uit vijf stappen gepresenteerd en geoefend aan de hand van praktijksituaties van de deelnemers. Tijdens de tweede dag wordt het consulting proces uitgelegd en geoefend met simulaties en rollenspellen.
  • Change & Implementation Skills: aan de hand van klassikale discussies en reële verandersituaties wordt de impact van verandering op individuen verkend
    en worden er handige hulpmiddelen aangereikt en toegepast op verandersituaties uit de praktijk.
  • Conflict & Communication Skills: met behulp van klassikale discussies en rollenspellen worden vaardigheden op het gebied van conflicthantering, luisteren, vragen stellen en feedback geoefend.
  • Accountability & Learning Projects: een krachtig model voor accountability wordt besproken en een persoonlijke LSI assessment afgenomen, zodat de deelnemers hetgeen zij geleerd en geoefend hebben kunnen spiegelen met hun prestatiedoelen en daaruit voortvloeiende actiepunten kunnen formuleren. Deelnemers houden presentaties over hoe zij de CCY-concepten en modellen hebben toegepast in hun dagelijks werk middels een leerproject.

 

Meer info flyer

Start programma tot nader order uitgesteld ivm Covid19

Meer info

info@3wins.nl