CHANGE

VERANDERINGEN..

Een constante factor voor elke organisatie. Intern geprikkeld of gedwongen door klant en omgeving. 3Wins bemoeit zich niet zozeer met het initiëren van de verandering zelf, de structuurwijziging, implementatie voor een nieuw systeem, reorganisatie/fusie, nieuwe strategie, nieuwe KPI’s, MTO’s  of welke verandering dan ook. We kunnen uiteraard helpen bij de plannen voor de gewenste situatie, maar onze kracht zit niet zozeer in het WAT, maar in het HOE. HOE zorgen we ervoor dat we dit nieuwe laten slagen, HOE zorgen we ervoor dat onze mensen dit nieuwe gaan begrijpen, dragen, doen en tot een succes maken? DAT is waar we organisaties mee helpen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • De nieuwe werkwijze is bepaald, maar de mensen lijken het niet te willen. Er is heel veel weerstand.
  • De mindset moet anders bij onze medewerkers en leiders om toekomstbestendig te zijn.
  • Visie en koers hebben we bepaald, nu zorgen dat we onze mensen enthousiasmeren en meekrijgen.
  • We maken eindeloos veel afspraken hier, maar wijken daar heel snel van af en wijzen dan naar ander.
  • Er is veel oud zeer door allerlei veranderingen de afgelopen jaren. Vertrouwen lijkt weg.
  • Het lukt om klanten binnen te halen, maar ze lopen aan de achterkant ook weer snel weg. Hoe binden we ze?
  • Binnen de teams loopt de samenwerking behoorlijk, maar tussen de verschillende teams/afdelingen is het WIJ-ZIJ.

Organisaties voeren met succes wijzigingen door wanneer ze zich richten op 3 Wins: Win voor de klant, Win voor de organisatie/team en Win voor het individu. De meeste veranderinitiatieven hebben geen gebrek aan goede ideeën of strategieën – het ontbrekende element is een proces dat de organisatie mobiliseert om de visie en strategieën te implementeren. Het niet lukken van de beoogde verandering is vaak te wijten aan een gebrek aan op elkaar afgestemde processen en mensen.

Lees meer

3Wins maakt gebruik van een zeer gedegen change aanpak met een breed scala aan tools, instrumenten vanuit een evidence based methodologie. Nieuwsgierig naar deze aanpak, of wil je weten welke klanten we hebben mogen begeleiden? Bel of mail, dan brengen we je met hen in contact.